Ingyenes program, mellyel látványos animációkat csinálhatunk képeinkből. A szoftver segítségével rázoomolhatunk a fotóra, torzításokat csinálhatunk rajta és egyik képből a másikba alakíthatjuk.
Az internet tele van olyan programokkal, melyekkel különböző átalakításokat végezhetünk a fényképeinken. A szokványos átméretező, kivágó szoftverek mellett festmény vagy képregény hatásúvá is változtathatjuk pár kattintással a képeinket. A lehetőségek tárháza szinte végtelen, ellenben olyan program kevés van, ami mozgásba is hozná a fotókat.
Korábban FantaMorf néven futott egy olyan ingyenes program, amellyel az egyik képet átalakíthattuk egy másikká(győzikéből benkő), de ezt fizetőssé tették, így más alternatíva után kellett nézni, mely a lopásgyanús hasonló nevű FotoMorph-ban öltött testet. Ez a szoftver nem csak tudja az előd képességeit, hanem további lehetőségekkel is kiegészíti azokat.
A szoftverrel alapvetően háromféle animációt készíthetünk: zoom, torzítás, átalakulás. Minden esetben ugyanúgy történik az elkészítés, ki kell választani, hogy mit szeretnénk csinálni, majd a buherálandó képeket kell importálni, be kell állítani a viszonyítási pontokat, majd a kisebb csacskaságok elintézése után konvertálni.
Érdekesség, hogy több átalakítást is összefűzhetünk, akár különböző megoldásokat is, így egy átalakulás után rá is zoomolhatunk valamire.
Bár a lépések szinte megegyeznek, de a zoomolásnál a lényegi kérdéseket nem a Control panelen kell elintézni, hanem már a fájlok kiválasztásánál. Itt a második képen a piros keret szűkítésével jelölhetjük ki azt a területet, ahova rá fog közelíteni a kamera. Ez először nem tűnik egyértelműnek, azért is hívom fel rá a figyelmet(=negyed órát szórakoztam vele mire rájöttem). Emellett ezen az oldalon a kép színein is módosíthatunk, például olajfestmény szerűvé tehetjük, és deformálhatjuk is.
A másik két animációnál az érdemi munka a korábban már emlegetett Control fülön kap helyet. Először fel kell venni ugyanazokat a pontokat mindkét képen. Például a fejet körülvevő jelölőknek mindkét esetben a fej kerül kell lenniük, és így nem fog szétcsúszni az animáció. Azután, míg az átalakításnál itt befejeződik a lényegi munka, addig a torzításnál még át kell vinni azokat a pontokat, melyeket módosítani szeretnénk. Például a postban látható Rihanna-ás képnél a felső szemhéj pontjait le kellett vinni az alsó szélére. Az egyetlen gond az, hogy nincsen előkép, így az eredményt úgy tudjuk követni, ha az idősávot az animáció végére állítjuk.
Miután megvannak a pontok, beállíthatjuk a különböző időzítéseket, és következhet a csinosítgatás. Az Animation fülön meghatározhatjuk a felbontást, a lejátszás menetét(ismétlés, oda-vissza futás), keretet adhatunk az animációnak, szöveget úsztathatunk át a képen.
Már csak az Export Animation gombra kell kattintani, beállítani a formátumot(avi, flash, gif) és a semmitmondó minőség meghatározások közül választani valamit és el is készül a mestermű.
Jó szórakozást a programhoz
Utolsó kommentek